De danske banner-netværk

I Danmark er der en håndfuld bannerbureauer. Lad mig omtale tre af dem:

DoubleClick

DoubleClick er nok verdens største bannerbureau. De har afdelinger i masser af lande, men hele foretagenet er amerikansk. Min oplevelse er, at DoubleClick er markedsførende og -ledende. Dvs. at de sådan set lægger normerne for bannerhandel.

Noget der kendetegner DoubleClick er ekslusiv-aftalerne. Hvis man som udgiver indgår aftale med DoubleClick, så kan man ikke sætte andre bannere på siden. DoubleClick tillader kun ét banner pr. side, og det er også den rette politik!

Klik & Lær og KarbosGuide har haft aftale med DoubleClick i Danmark siden januar 1999, og det er vi meget tilfredse med.

  • Se DoubleClicks web.


    AdPepper

    AdPepper er et dansk/tysk/internationalt bannerbureau. De har været en del år i Danmark, og har et godt ry. AdPepper er fleksible og arbejder meget på at skabe partnerskaber sites imellem. De har mange formater indenfor bannere, ikke kun de traditionelle 468 x 60-bannere. AdPepper repræsenter pt. 115 danske sites.

    AdPepper er stærke i Europa, og er på vej frem i USA. De benytter (ligsom DoubleClick) et verificeret bannerstyrings-system og er på alle måder et seriøst firma. De er på vej til at gå på børsen i Tyskland.

  • Se AddPeppers web


    AdLink

    AdLink er det nyeste bannerbureau i Danmark. De åbnede en afdeling i København i juni 2000. AdLink er tysk, det indgår i en koncern kaldet "United Internet". De har afdelinger i en række europæiske lande, hvor de forsøger at markere sig som et pan-europæisk netværk.

  • Se AdLinks web


    Fortsættes …

    Forrige side


    Copyright (c) 2000-2001 by Michael B. Karbo.