Outlook Express, problemer...

271000

  • Næste
  • Forrige
  • Spørgsmål & Svar ...

  • Kære Mikael B. Karbo.

    Jeg har med stor glæde brugt flere af dine hæfter og er i øjeblikket i gang med "Hjemmesider med FrontPage Express. Dette hæfte er som de andre rigtig godt og lærer en på en pædagogisk instruktiv og let forståelig måde at lave hjemmesider, så en dag er min hjemmeside nok også færdig, flot og brugbar.

    Jeg har imidlertid et andet problem, som jeg håber du kan hjælpe mig med. Jeg har opgraderet Internet Explorer og dermed også Outlook Express, men nu kan jeg IKKE afsende post med det program, jeg kan modtage som sædvanligt. Umiddelbart ser indstillingerne rigtige ud, men kan det være noget med Adressekartoteket/Kontaktpersoner? Jeg får følgende meddelelse, når jeg vil afsende eller besvare en mail:
    "Meddelelsen kunne ikke sendes. Nogle af modtagerne af denne meddelelse er ikke gyldige. Ret navnene".
    Navnene er til trods herfor rigtige, men meddelelsen flyttes ikke i udbakken. Det virker som om forbindelse mellem adressekartotek og afsendelse/program ikke er rigtig. E-mail adresser skrives heller ikke automatisk færdigt som tidligere på trods af rigtig indstilling. Jeg har prøvet at afinstallere Outlook Express og geninstallere, men uden nogen forandring.

    Jeg håber du kan hjælpe mig, for jeg kan ikke komme i kontakt med Microsoft, da de kun vil hjælpe via telefon, og jeg kan pga. talebesvær ikke bruge en telefon.

    Med venlig hilsen
    Jens R. Petersen


    Karbo svarer

    Hej Jens

    Den er svær. Jeg har oplevet det selv engang. jeg tror og mener at huske, at løsningen ligger i specifikationen af den aktuelle "konto". Hvis der står et forkert navn eller adresse der, går der ged i det. Jeg vil mene, at du skal starte med at tjekke den aktuelle konto, eller slette alle kontinog oprette en ny. Vær meget omhyggelig med afsender, server osv.

    Derefter skal du åbne de mails, der ikke kunne sendes, og sende dem igen. Tjek i Udbakke, at den rette konto er angivet (yderste kolonne til højre).

    Hvis det fortsat driller, må du evt. opgradere til Outlook 2000, hvis du har adgang til det. Det virker alt i alt bedre. Har du i øvrigt prøvet at opdatere via Windows Update?

    Med venlig hilsen

    Michael Karbo


  • Næste
  • Forrige
  • Spørgsmål & Svar ...


    Copyright (c) 1996 - 2001 by Michael B. Karbo.