Defragmentering, 1 ...

  • Næste
  • Forrige
  • Spørgsmål & Svar ...

  • Hej Michael Karbo.

    Du sendte mig i efteråret et svar vedr. Windows Media Encoder, omtalt i hæftet Internet Expl. 5. Nu har jeg et spørgsmål, der har med defragmentering af harddisken at gøre, som jeg trods hjælp er løbet sur i.
    Jeg har siden juli 2000 forsøgt at foretage defragmentering, uden held. Efter ca. 1 time kommer meddelelsen: Kan ikke defragm. drevet. Der er fejl, som først skal rettes. Når jeg så aktiverer Scandisk (fuldstændig test), får jeg efter kort tid beskeden: Der blev fundet fejl, som alle er rettet. En ny defragmentering iværksættes, efter ca. 1 time samme problem igen: der er fundet fejl, som først skal rettes. Ny scanning, samme mellembesked. Det er nu sket 7 gange på 7 mdr. Jeg har altså endnu ikke kunnet foretage defragmentering, som det ellers anbefales. Er harddisken defekt? Pc'en er købt i marts 2000, 8,4 GB/450 MHz. Pc'en arbejder ellers upåklageligt.
    Jeg håber, du har mulighed for at svare mig endnu engang - inden garantien udløber på hardwaren.
    På forhånd tak!

    Med venlig hilsen, Berndt Nyborg


    Karbo svarer

    Hej Berndt

    Det med garantien er svært - for der er gik mere end to måneder, inden jeg kom til dit spørgsmål. Så man skal altså ikke forvente hurtige svar fra denne brevkasse.

    Jeg vil anbefale, at du først laver en scandisk fra DOS. Det kræver, at du først afslutter Windows og går til MS-DOS-Tilstand. Derefter skal du afslutte alle residente programmer, før du laver defragmentationen. Det er faktisk beskrevet i et tidligere svar. Læs det her!

    Med venlig hilsen

    Michael Karbo


  • Næste
  • Forrige
  • Spørgsmål & Svar ...


    Copyright (c) 1996 - 2001 by Michael B. Karbo.